neděle 3. srpna 2014

Tak to si nechám líbit...

Přesně tato věta mne napadla při pohledu na jídelní stůl dnes ráno.
Na misce uprostřed stolu se vyjímaly sladké sušenky.
Udělala jsem je večer před spaním.
A protože Nikča spala u babičky a dědy, Elišku jsme odvezli na soustředění s gymnastikou
a moje drahá polovička stále měla půlnoc,
nikdo zatím sušenky nestihl sníst...
Vlastně jsem už dlouho neviděla tolik sušenek hned druhý den po upečení pohromadě.
 
Připravila jsem si k sušenkám svou oblíbenou cikorkovou kávu,
uvelebila se v křesle na prvních ranních paprscích,
užívala si ticha, svých myšlenek a svého vnitřního světa...
 
Jak já to mám ráda a jak moc se takhle dokážu dobít energií a silou.
Vzpomínky jsou mým hnacím motorem...
 
Už jen při pohledu na kávu jsem si vybavila naší procházku a místo plné čekanek.
Eliška na nás volala, že se z té modré kytičky vyrábí to kafíčko,
které si s tatínkem děláme a ona ho může s Niki také pít...
 
Při té vzpomínce na rozhovor našich dcer se mi rozlil spokojený a pyšný úsměv po tváři.
Při vzpomínce na Nikolky vysvětlení tomu ani jinak nemohlo být.
 
Niki si podřepla k Elišce, vzala jí za ručičky a povídá.
"Elinko, ta modrá kytička je ČEKANKA -  a má kořínek...
a právě ten kořínek se vyndá ze země, upraží se a z něj je pak ta dobrá kávička.
A víš, jak se tomu upraženému kořínku říká?  ...CIKORKA"
 
Pohladila Elišku po tváři a šly se spolu na čekanky podívat...
Pro mě prostě skvělé ráno se spokojenou duší a rozmazleným bříškem...
A jak si takové sušenky děláme?
Nejraději v hrnečkách...
 
Potřebujeme:
3/4 hrnku kokosu
1 a půl hrnku hladké mouky
4/5 z kostky měkkého másla
1 žloutek
3/4 hrnku moučkového cukru
3 lžíce kakaa
 
Postup:
- vše spojíme v těsto
- uválíme placku
- vykrajujeme kolečka za pomoci skleniček (nám vyhovují sušenky o velikosti Fidorek)
- kolečka z těsta poskládáme na plech vyložený pečícím papírem
- pečeme přibližně 15 minut při 180°C
 
 
Sušenky určitě znáte,
holky je ještě rády zdobí velkými dětskými tiskátky,
ale protože jsem sušenky dělala sama,
tak jsem pro změnu použila svoje tiskátka.
 
Přeji Vám sladké sny a skvělý start do nového týdne.
 
Lidka


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc Vám všem děkuji za návštěvu a milé komentáře, které mi tu necháváte. I když někdy nestihnu odpovědět, všechny Vaše řádky si pozorně čtu a moc si jich vážím. Děkuji !