čtvrtek 2. dubna 2015

... a zvony odlétají do Říma


Asi tuto krásnou pověst budete znát. 
Já si  ji však nemohu odpustit, mrzelo by mne, kdyby chyběla na mém blogu.

Vypráví se už mnoho dlouhých a předlouhých let.
Dnes je Zelený čtvrtek a všechny zvony po odeznění modlitby
Sláva na výsostech Bohu odlétají do Říma a umlkají po celou dobu utrpení Ježíše.
Letí mnoho dlouhých hodin přes nížiny, pahorkatiny, vysočiny, hory i velehory.
Letí tiše, první ty nejstarší, které znají cestu, pak malé, aby se neztratily
a poslední letí Zikmund a Marie - zvony, které už dlouhá léta slouží jako stráž.
Společně a neúnavně letí pro jedno jediné, pro požehnání.
Papež jim požehná za věrné služby církvi a zvony odlétají zpět,
aby na Bílou sobotu po odeznění Gloria zvonily:
"Byl jsem tam! Byl jsem tam!"

Zikmund - zde je největší český zvon z Katedrály svatého Víta- zde
a zvon Marie z Týnského chrámu- zde

V průvodu mezi zvony se objevují i podivní hosté.
Vypráví se, že zvonový kov se nezbavuje své povinnosti
 vykonat pravidelnou pouť do Říma ani po rozlití.
A tak se doslechnete i pověsti o tom,
jak v historických bitvách dělostřelci
  postrádali svá děla právě o velikonoční noci.

Říká se, že pokud by zvon neodlétl, přineslo by to obci neštěstí.





Krásný Zelený čtvrtek.
Lidka


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc Vám všem děkuji za návštěvu a milé komentáře, které mi tu necháváte. I když někdy nestihnu odpovědět, všechny Vaše řádky si pozorně čtu a moc si jich vážím. Děkuji !