čtvrtek 24. dubna 2014

Domácí pizza


 Vajíčka, vajíčka a zase vajíčka...
Není divu, že jich je teď po svátcích tolik.
Když mě včera Niki s Eli poprosily o svou oblíbenou pizzu, v hlavě jsem již kula plán na vajíčkovou pomazánku, plán jsem nakonec zamítla a pizza vyhrála.
Nezdělala jsem sice tolik vajíček, ale za ten pohled, když se holky olizovaly až za ušima, to stálo.
 
 
Už jen pro tu jednoduchost a skvělou chuť si recept musím uchovat.
 
Pizza na plech
 
půl kostky droždí
1/4 lžičky cukru
180 ml vody
225 g hladké mouky
1 lžička soli
 
Droždí, cukr a 180 ml vlažné vody smícháme v misce a necháme na teplém místě 5 minut stát, aby bylo droždí aktivní.
Mouku smícháme se solí, uděláme důlek, nalijeme aktivní droždí a prohněteme v těsto.
Necháme půl hodiny kynout v míse přetažené fólií, aby zdvojnásobilo objem.
Po půl hodině těsto přendám na pečící papír a na plechu rozválím.
Na hotové těsto přidám porůznu, co máme rádi.
Dám do trouby a nechám stále kynout.
Tentokrát jsme vyrazili na sluníčko.
 
Troubu jsem zapnula v momentě, když jsme se vrátili ze zahrady.
Těsto mezi tím krásně nakynulo.
Peču při 220°C asi 15 - 20 minut
 
 


Naše obloha:
kečup
pršut (chcete-li prošuto nebo prosciutto) - druh sušené vepřové šunky (tuto přivezli Niki s taťkou z Itálie)
fazolové lusky upravené na páře, sůl
vejce natvrdo
 
 


5 komentářů:

  1. Vypada moc chutne ,sice jsem domaci jeste nedelala ale asi to budu muset napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ello, ještě donedávna jsme si pizzu objednávali a teplou nechávali poslat... Lidka

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. Milá Lidko, dlouhá léta jsem se doma pokoušela dělat pizzu. Nikdy nebyla jako z pizzerky. Až na den D. Objevila jsem v Makru mouku přímo na pizzu. Je to 5 kg balení cca za 120,-Kč a vážně to je úplně jiné pečení. Jmenuje se Farina Tipo "0". vážně to funguje. Ta Tvá vypadá skvěle a určitě i tak chutná. Krásný víkend.Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věrko,
      děkuji Ti za tip. Dnes mi zrovna moje sestra doporučila výbornou směs na chléb v LIDLu - do směsi přidávají lněné semínko, které je dobré na trávení. My zkusíme přidat kousky čokolády na vaření. Jednou jsme si chléb s čokoládou koupili v Praze a věděli jsme, že to není naposledy, co takovou dobrotu chutnáme. Lidka

      Vymazat

Moc Vám všem děkuji za návštěvu a milé komentáře, které mi tu necháváte. I když někdy nestihnu odpovědět, všechny Vaše řádky si pozorně čtu a moc si jich vážím. Děkuji !