pátek 8. srpna 2014

Už se těšíme


na houby...

Od konce srpna do poloviny října trávíme
většinu volného času v lese.
Holky s taťkou sbírají houby a já fotím.
Na jednom našem pravidelném místě už jsme se byli podívat...

Příroda dala člověku rozum, aby se jí bránil,
a srdce, aby se jí neubránil.
Jean Galbert De Campriston



Příroda není naše dědictví po předcích,
ale půjčka od potomků.
Antoine de Saint Exupery



PROSBA LESA
Člověče,
jsem teplo tvého příbytku
za studených zimních nocí,
jsem přátelský stín,
když pálí letní slunce,
jsem krov tvého domu,
deska tvého stolu,
jsem lůžko, ve kterém spíš a
dřevo, ze kterého stavíš své lodě,
jsem násadou tvé motyky,
jsem dřevo tvé kolébky i tvé rakve,
jsem květ dobroty a krásy.
Slyš mou prosbu:
Nenič mne!
(Věty jsou překladem nápisu u brány jugoslávského pavilonu na světové výstavě v Paříži v roce 1982)


Naše Niki, věčná pozorovatelka přírody.


"Už vím, že chuť do života a radost z bytí
může člověk načerpat snáz
z počínání přírody než z počínání lidí."
Jan Werich



Už jsme našli pět hub.


Pokud žiješ v souladu s přírodou, nikdy nebudeš chudý.
Pokud žiješ podle mínění lidí, nikdy nebudeš bohatý.
Lucius Annaeus Seneca





Všechny knihy zežloutnou,
ale kniha přírody má každý rok nové,
nádherné vydání.
Hans Christian Andersen


Ze ♥ Lidka


4 komentáře:

  1. Krasne uklidnujici fotky,houby rostou hura do lesa. Kukurice take dozrava ,jite ji?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kukuřici milujeme, už jsem dokoupila párátka na zachycení... nejraději jíme teplou se solí.

      Vymazat
  2. Nádherné fotky, krásná slova...pro mě dnes kouzelné ráno nového dne. Díky...Helča

    OdpovědětVymazat

Moc Vám všem děkuji za návštěvu a milé komentáře, které mi tu necháváte. I když někdy nestihnu odpovědět, všechny Vaše řádky si pozorně čtu a moc si jich vážím. Děkuji !