čtvrtek 23. července 2015

Šup tam s tím...


I tak by se nyní dalo nazvat moje kuchtění.

Nemohu si pomoci, baví mne vytvářet vlastní jídla z toho, co je doma po ruce.
Dokonce můj čas trávený v kuchyni začíná přerůstat ve vášeň,
i když s jednou slabinou. Většinou každé jídlo, které ukuchtím podle fantazie, se u nás doma objeví jen jednou.
Buď si nepamatuji přesné suroviny nebo mi moje nutkání nedá a přidávám, co mi jde k chuti.

Jsem ale přesvědčená, že je i plno jiných míst, kde má člověk trávit svůj čas.
Proto o mně už doma všichni dávno ví, že trávit hodiny v kuchyni není nic pro mne.

No, a když se stane, že se něco nepovede, často jde ve finále o nejlepší zkušenost...

Tento týden tráví naše holky i s kamarádkami většinu času na ekofarmě Pod Radyní.
Starají se o zvířátka, zkouší skálolezení, jezdí na koních i na bruslích.
Když se vrátí, sní všechno, ale ta horka už jsou nesnesitelná. Žlutý meloun v takovém počasí u nás doma nesmí chybět. Pro nás holky je to veliká pochoutka.
 Ten čas letí, vlastně už to bylo včera.

Připravila jsem bramborový koláč se salátem.
Cibuli a brambory jsem oloupala a nakrájela na plátky. V pánvi jsem rozehřála olivový olej a cibuli
spolu s brambory, přidala jsem sůl, sušený česnek a sladkou papriku. Vše společně jsem orestovala asi 5 minut. Pak jsem přidala nakrájený  přírodní sýr s plísní a mozzarellu... též nakrájenou na plátky. Promíchala jsem a na závěr jsem přidala šunku.
Vše jsem přendala do zapékací misky a zakryla alobalem. V troubě jsem vše už jen dopékala dozlatova.
Čas jsem zatím využila k rychlé přípravě salátu. Použila jsem stejnou pánev, to podstatné je, že jsem ji nevymývala. Do pánve jsem vložila omytý a na kousky natrhaný baby salát (2 kusy),
přidala jsem 1/2 žlutého melounu nakrájeného na menší části a hrst vlašských ořechů.
Když mícháte, propojí se vám pozůstalá chuť po připravovaných bramborách,
 salát tak získá na své jedinečnosti.




Na talíř jsem dala zapečený koláč i salát, chuť nejlépe vynikne, když vše jíte společně.
Venku bylo 37°C a my jsme si pochutnali, nasytili jsme se...
 a co více... osvěžili jsme se.
Hlavní cíl dne byl splněn.
To jsme ovšem ještě netušili, co nás čeká.


V 18:45 jsme měli sraz s naší partou a vyrazili jsme na procházku k řece.
Večer... a takové horko... i u řeky mezi stromy.
Nejednoho z nás napadlo, jak by bylo fajn, kdyby začalo pršet.
A pršet začalo, dokonce lilo jako z konve!
Zastihla nás pravá letní bouřka. I když jsme se snažili schovat,
čas a únava dětí nás popoháněly domů.
Zpáteční cestu jsme měli předplacenou i s pořádnou masáží zad. Osvěžili jsme se skrz na skrz.
Doma jsme ždímali i spodní prádlo. Dorazili jsme ve 22:30.
Vskutku nezapomenutelný zážitek letošních prázdnin.

Dáma - společenská hra, která nás zaujala cestou.
Ještě se musíme vrátit...
Děti by chtěly zažít letní bouřku ještě jednou.
Bylo to jedinečný.
Vlastně i pro mě s mužem to byla premiéra. První velké ždímání po dešti.
Užijte si svoje léto!
Lidka


4 komentáře:

  1. Takové recepty mám nejradši, ale taky je to vždy jen jednou:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... a většinou nejvíce chutnají... Ajko, příjemný týden přeji. Lidka

      Vymazat
  2. Báječný recept, brambůrky taky dělávám,ale ten salát je teda zajímavý,určitě zkusím :o)Pěkný víkend Liduš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brambory na nejrůznější způsoby... to je u nás doma hit. Dnes jsme je měli znovu, ale se slupkou a na čtvrtky zapečené v troubě... a kuřecí maso s hruškou jim "slušelo"...
      Kate, užijte si pohodový týden.

      Vymazat

Moc Vám všem děkuji za návštěvu a milé komentáře, které mi tu necháváte. I když někdy nestihnu odpovědět, všechny Vaše řádky si pozorně čtu a moc si jich vážím. Děkuji !