neděle 27. dubna 2014

První balet

Po nedělním obědě jsme se doma rozdělili na dvě party.
Niki s taťkou měli sportovní odpoledne a já šla s Eli na balet do divadla J.K. Tyla v Plzni.
Dnes jsme spolu viděly balet od Sergeje Prokofjeva.
Ze šesti baletů Sergeje Prokofjeva se dva staly opravdu hvězdnými: Romeo a Julie podle Shakespearovy tragédie a Popelka, kterou jsme si dnes s Eliškou užily. 
Pro Elišku to byla premiéra v mnoha směrech.
Nečekala jsem, že vydrží v klidu skoro bez hnutí celé dvě hodiny.
Seděly jsme na nejvyšším možném místě a celé divadlo jsme měly jako na dlani.
Celé představení sledovala se zaujetím. Za dvě hodiny jsme toho viděly hodně moc. Tentokrát jsme mohly sledovat celý orchestr (ne jen hlavu dirigenta) a vyjmenovaly jsme si i hudební nástroje.
Obě jsme sledovaly krásné róby malých slečen..., mile jsem byla překvapena, jak si lidé dokáží užít kulturní zážitek ve všech směrech. Když jsem viděla některé malé slečny, měla jsem pocit, že není 21.století, ale období první republiky.
Byl to pro nás krásný zážitek v mnoha směrech.
Popelka - video






Když jsme odcházely z divadla, chtěla jsem tento okamžik pro Elišku zakončit nějakou příjemnou tečkou...
Cestou jsme se zastavily v kavárně a náš kulturní zážitek jsme zakončily povídáním u poháru a zákusku s kávou. Eliška ještě stihla nakreslit Popelku, jak si jí ve své vzpomínce uchovala.





2 komentáře:

  1. No páni, tomu říkám parádní odpoledne...my dnes zavítaly na loutkovou scénu. Též nezapomenutelné chvíle...Věrka

    OdpovědětVymazat
  2. Je ja bych hned sla s vami a do te kavarny taky.Muselo to byt moc hezke.

    OdpovědětVymazat

Moc Vám všem děkuji za návštěvu a milé komentáře, které mi tu necháváte. I když někdy nestihnu odpovědět, všechny Vaše řádky si pozorně čtu a moc si jich vážím. Děkuji !