sobota 23. května 2015

Sedmikráskový...


Tak už je tu sobota...
Tímto týdnem jsem profrčela jako závodník v F1.
Dny bych potřebovala nafukovací, abych všechno stíhala podle svých představ.
V hlavě mám tolik nápadů,  které samozřejmě musím okamžitě realizovat, jinak bych to ani nebyla já...
A pak se otočím a zjistím, že příspěvky které jsem chtěla napsat před týdnem nebo
před měsícem, už psát  asi ani nebudu...,
je to tak skoro pravidelně,
ale kdo ví...
Když si dávám dohromady fotky za posledních čtrnáct dní,
o to víc zase vidím, jak neuvěřitelně všechno letí.


Tady jsme na zahradě trhaly sedmikrásky /my holky/...
A já sem fotky vkládám až dnes.
Od té doby už je zahrada posekaná a sedmikrásky rostou znovu,
ale to je dobře, zase je budeme potřebovat a tolik jim to v té trávě sluší.


Dnešní příspěvek nechci vynechat.
Udělaly jsme si s holkama totiž med a přesný recept si k fotkám musím napsat.

S Niki jsem dělala med ze sedmikrásek.
Eliška  toužila po vlastním receptu.
Aby se od nás prý neopičila, natrhala si k sedmikráskám pampelišky...
a vymyslela to dobře. Med má výborný, šikulka.
Z celého procesu si holky nejvíc užily porovnávání chutí...


Med ze sedmikrásek
100g sedmikrásek
750g vody
2 citrony
750g cukru krupice
Postup:
Aby se květy neochudily o pyl, nepropíráme je ve studené vodě.

Květy sedmikrásek jsem přelila vařící vodou,
holky přidaly 2 nakrájené citrony,
nádobu jsem přikryla a nechala louhovat 24 hodin.
(Před louhováním můžete směs ještě 15 minut povařit.)
Druhý den
Přes plátýnko vše přecedíte do hrnce. 
(Já použila přeloženou plenu.)
Přidaly jsme cukr a vše jsme za stálého míchání přivedly k varu.
Na mírném ohni a za občasného míchání jsme vše nechaly vařit až do zhoustnutí.
Tento proces nám trval asi hodinu.
Ještě horké jsem nalila do skleniček.



Med ze sedmikrásek a pampelišek
50g sedmikrásek + pampelišek (cca 1:1)
500g vody
1 citron
250 g třtinového cukru 
S holkama jsme postupovaly stejně jako u předchozího receptu.
Z každé dávky máme 2 skleničky. (Celkem 4)


Skleničky jsem popsala kuličkovým fixem na sklo...
a holky podarovaly babičky.


Ve čtvrtek odpoledne ...

Vyjedená jedna malá sklenička - pátá.
Do ní jsem vylila poslední zbytky medu z kastrolu.
Nenápadně ho chodila ujídat naše Eliška...


Já odjíždím ke kadeřnici, už se těším.
 Cestou zpět nakoupím čerstvé pečivo k snídani,
u nás mají ještě všichni půlnoc.

Užijte si krásný víkend.

Lidka



2 komentáře:

  1. Ahoj Lidko ,musím se smát, protože to co jsi napsala mi je opravdu velmi blízké, v hlavě mám milión nápadů a dokonce i realizací, ale čas na zpracování teměř nulový...... a sedmikráska to je prostě kráska co dodat,taky je mám moc ráda.
    Pěkné dny K :o)

    OdpovědětVymazat

Moc Vám všem děkuji za návštěvu a milé komentáře, které mi tu necháváte. I když někdy nestihnu odpovědět, všechny Vaše řádky si pozorně čtu a moc si jich vážím. Děkuji !