pátek 5. února 2016

Vajíčko


Včera nám oznámila naše nejmladší Eliška, že plní nejdůležitější úkol svého života.
Zahřívá vajíčko, aby se jí z něj vylíhlo kuřátko.
Už hezkých pár let originálními nápady doslova perlí...


Zahřívá nejrůznějšími způsoby...


Jak jí vysvětlit, že se z vajíčka žádné kuřátko nevylíhne...
a nezklamat při tom?
To bude pro nás oříšek ještě na pár dní.
Taťka už sice Eli všechno rozumně vysvětlil, ale naše slečna je stejně přesvědčená o tom,
že se jí z vajíčka kuřátko vylíhne.

My holky na to jdeme pomalu a kreativně.
Niki kreslí a já sepisuji.


Eliška se hned přidala.





Aniž by to bylo v plánu, ve finále jsme si všichni procvičili prvouku, matematiku i psaní...

Vývoj kuřátka
Předkreslené fáze vývoje jsme si posloupně rozložili.
Ke každému obrázku jsme přiložili text se stručným a výstižným textem.

Nejdůležitější informace z níž jsme vycházeli?

Kuřátko se vyvíjí 21 dní = 3 týdny.
Časové údaje jsou u malých dětí těžko pochopitelné, naše Eli stále tápe,
 proto jsem zvolila názornou ukázku.
1 kulička = 1 den
7 barevných kuliček = 1 týden

TAKTO JSEM KULIČKY ROZLOŽILA JÁ:

1.

2.

3.

4.

TADY ZAČÍNÁ PRACOVAT ELIŠKA:

Kuličky si nejprve rozložila podle týdnů (1 týden = 7 dní) a předříkala si dny.
Vznikla jí tak dlouhá řada kuliček, které měla připravené pro další práci.

1.

Podle napsaného textu si postupně doplňovala kuličky z připravené řady.

2.

3.

4.

Nakonec si poradila po svém a o dost lépe než já.
Už na první pohled je sestavení kuliček naší Elišky srozumitelnější i pochopitelnější.

Už mnohokrát jsem psala na mém blogu o tom, že se od dětí budu učit celý život.
Zase jsem si uvědomila, jak my dospělí si někdy věci dokážeme pořádně zkomplikovat.
Já tedy určitě...

Tady už si Eli říká dny v týdnu.

Nakonec jsme si společně zopakovali fáze vývoje bez textu.
Hádanka
Tady ještě navíc potřebujete 1 vystřižené vajíčko, po zakrytí hádáte jednotlivé fáze vývoje.

A pro složitější variantu si připravíte 6 vystřižených vajíček, pak zakryjete a hádáte...



Tady už je výsledná práce naší Elišky.
Asi mi do sbírky na památku obrázek nezůstane.
Prý ho musí vzít do školy pro paní učitelku.

Teď ještě zatavit předlohy od Nikči.
Myslím, že se náš nápad bude dětem ve škole moc líbit.


Mějte se moc hezky.

Lidka

1 komentář:

  1. Lidu, tak to je úplně dokonalé...škola hrou..jsi moc šikovná..Krásné dny Inka

    OdpovědětVymazat

Moc Vám všem děkuji za návštěvu a milé komentáře, které mi tu necháváte. I když někdy nestihnu odpovědět, všechny Vaše řádky si pozorně čtu a moc si jich vážím. Děkuji !